ad: Do vozů MHD se od září bude nastupovat předními dveřmi
20. 8. 2008
Vítám každou snahu o zlepšení čehokoliv špatného, ale nápad nastupovat pouze předními dveřmi do vozů MHD u mne nadšení nevyvolává. Hlavně proto, že cestující stále doplácí na neschopnost provozovatele zakročit proti černých pasažérům způsobem, který by se poctivých cestujících nedotkl. Přitom se nabízí i jiná řešení. Když se město spokojí s 60% z ceny jízdenky prodané formou SMS, tak by do každého vozu problémových spojů mohlo na zkoušku nasadit další revizory, kteří by mimo běžnou kontrolu prodávali i jízdenky. Ty by z motivačních důvodů musely být dražší, než jízdenky zakoupené v běžném prodeji a k vůli snadnému vracení zaokrouhlené třeba na celé desetikoruny. Jsem přesvědčený, že by za směnu každý prodal tolik jízdenek, že jejich násobek se 40% marží by pokryl náklady na jejich mzdu a černí pasažéři by měli notně ztížené podmínky. Ruku v ruce s tímto opatřením by se v přepravním řádu muselo objevit, že k nákupu jízdenky ve voze se musí použít maximálně padesátikorunová bankovka, či mince a černá jízda by se ohodnotila ještě větším finančním trestem. To by byla páka proti "vyčůraným" poctivcům, aby se neoháněli bankovkou v pětitisícovém nominálu. Cílem zpřísnění přepravních podmínek by bylo přinutit občany, aby své jízdní "potřeby" řešili, stejně jako spoustu jiných životních nutností, s předstihem. Slušní cestující by tuto změnu ani nezaznamenali. Oprášila by se tak praxe z dob dávno minulých, kdy přítomnost průvodčího v MHD byla běžnou záležitostí. Netvrdím, že můj nápad musí být realizován, ale možná by ho cestující v situaci, kdy se nastupující nebudou chtít pohnout do zadních partií vozu a odjezd bude zdržovat pasažér nákupem jízdenky u řidiče, přivítali. V době, kdy si stále více občanů bez rozdílu barvy pleti a národnosti dělá v našem městě co chce, nelze zabránit tomu, aby otevřenými dveřmi k výstupu z vozu nevstoupili i nečestní cestující. Myslet si, že špatně placení a přetížení řidiči budou nasazovat svoji kůži při prosazování přepravních podmínek, a že v rámci úspor Dopravního podniku budou nahrazovat průvodčí a revizory, je bláhové. Chtít to po nich může jen člověk, který neví, že řidič, odpovědný za zdraví cestujících, nesmí být v pracovní době vystavován zbytečným stresům, které by mohly ohrozit kvalitu jeho práce. Jak vše dopadne ukáže čas. Samozřejmě, že budu rád, když potvrdí, že rozhodnutí odpovědných mělo hlavu a patu. Já si v tuhle chvíli myslím, že se minimálně jedná o patu Achillovu.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář