Jde mi jen o zdraví a bezpečnost občanů.
9. 4. 2009
Neutěšená situace kolem bezpečnosti chodců mířících, či odcházejících z ústecké nemocnice, musí mít zákonitě svého konkrétního viníka. Podle mého soudu jsou viníkem dlouhodobě přivírané magistrátní oči nad nepořádkem a bezpečností. Lépe řečeno, nebezpečností v Ústí nad Labem. Výsledkem bohorovné přezíravosti je ztráta přirozené autority strážníků. Důkazem je fakt, že k nehodám dochází i když fyzicky zabezpečují nebezpečné úseky. Podle mého názoru příčina tohoto jevu může, ale také nemusí spočívat v tom, že se nejsilnější politické vedení města s přibývajícím nárůstem výstavby ve městě, následným úbytkem parkovacích míst a zhoršeným průjezdem některých komunikací, rozhodlo záměrně tolerovat dopravní přestupky, aby si přísností nerozházelo potencionální voliče. Přitom se důstojné řešení nabízelo. Jen pro ilustraci.
Stačilo, aby se na dopravní změny a úbytek parkovacích míst reagovalo úpravou dopravního značení. Například tolerování parkování na chodnících v rozporu s vyhláškou, se mělo nahradit změnou dopravního značení, které by takové parkování, ve vymezeném čase povolovalo. Místo přehlížení porušování zákazu vjezdu se vjezd vozidel měl povolit. Neudělalo se to! Pouze se lidová tvořit ústeckých řidičů, kterou nejlépe reprezentují nepřeberné cedule, které z aut na "parádu" dělají auta zásobovací, přehlížela a přehlíží, a tak si řidiči začali právem myslet, že se v Ústí může vše. Výsledek v podobě silničních obětí se dostavil. Každý, kdo alespoň trošku zná Vyhlášku se může, například na komunikacích kolem divadla, přesvědčit, jak v praxi vypadá anální očista tímto dokumentem. Je nemyslitelné, aby tento svérázný způsob dopravní hygieny orgány k tomu zřízené neviděly.
Ačkoliv si možná soukromý sektor na veřejných zakázkách v našem městě přijde na peníze, které by od privátního investora za stejnou zakázku nikdy nedostal, paradoxně nebyl vpuštěn do aktivit, které by bezpečnost na našich silnicích jistě zlepšily. Myslím tím soukromým subjektem provozované radary měřících rychlost a záznamové zařízení, které by přestupce usvědčilo. Obecně, a to i na poslanecké a vládní úrovni, se argumentovalo tím, že by si soukromník mohl přijít na velké peníze, pokud by v zájmu svého profitu důsledně plnil svůj podnikatelský záměr. To, že si na své "lovem" chodců přijdou soukromé pohřební služby, dodavatelé léků a léčebných prostředků, nikomu ze stejného pohledu nevadí. Ačkoliv léčení, narozdíl od pokut, se platí z veřejných rozpočtů.
Až v situaci, která je více než alarmující, se hledají řešení. Dovolím si tvrdit, že se daňovému poplatníkovi uspěchaná náprava pěkně prodraží. Dokonce to u mne vyvolává pocit, že by to mohl být i záměr, aby se v zápalu hesla "vše pro lidi" nekoukalo na korunu. Budu však rád, pokud se budu plést. Přesvědčení, že vedení města a nejvyšší vedení MP dlouhodobým přivíráním očí "vychovalo" řidiče zabijáky, bez relevantní oponentury nezměním. Jsem každý den na silnici a sleduji nepočínání policie. Tento nenormální a nemorální stav musel někdo dlouhodobým nezájmem a manažerským selháním připustit. Někdo ho musel a musí politicky přehlížet. Místo toho, aby ho, jako nejvyšší prioritu v zájmu občanů, pranýřoval. Pozornému čtenáři musí být jasné, že ukazuji na "kováře". "Kovaříčci" mne nezajímají. Občansky se ozývám proto, že mi jde "jen"o zdraví a bezpečnost občanů.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář